Jak pozycjonować blog? Słowa kluczowe to nie wszystko!

R

Blog to doskonały pomysł na wypełnienie swojej strony internetowej treścią. Możesz go prowadzić w luźnej, przyjacielskiej formie, aby wzbudzić zaufanie czytelników, albo też w czysto informacyjnym stylu, aby zostać w ich oczach dostawcą wiedzy. Bez względu na to, jaki styl wybierzesz – powinieneś zainteresować się kwestią pozycjonowania bloga. Właśnie tym aspektem zajmiemy się w dzisiejszym poradniku – zapraszamy do lektury!

Zacznij od ustalenia słów kluczowych

Wszystkie algorytmy rządzące pozycjonowaniem stron internetowych w Google’u mają jeden punkt wspólny – słowa kluczowe. Nic więc dziwnego, że w pierwszej kolejności to właśnie na nich powinien skupić się każdy blogger.

Rozróżniamy dwa rodzaje fraz kluczowych: generic oraz long-tail. Słowa generyczne są bardzo trudne do wypozycjonowania, dlatego też nie będziemy się na nich skupiać. Znacznie lepiej jest postawić na frazy z długim ogonem, gdzie konkurencja jest znacznie mniejsza.

Czym różnią się od siebie te typy słów kluczowych? W praktyce można powiedzieć, że długością: fraza „sklep samochodowy” będzie generyczna, natomiast „tani sklep samochodowy Audi Warszawa” będzie już miała całkiem pokaźny „ogon”.

Na logikę – z im więcej wyrazów składa się dana fraza, tym mniejsza będzie konkurencja.

Pomyśl o tym sam: każdy sklep samochodowy, bez względu na cenę (tanie samochody, ekskluzywne samochody) czy markę (Mercedes, Opel) może być podpięty pod łatkę „sklep samochodowy”. Natomiast nie każdy sklep samochodowy może mieć łatkę taniego lub dedykowanego dla danej marki samochodu.

Innymi słowy: bardziej opłaca się celować w niszowe frazy.

Metadane i inne parametry

Niezwykle ważne są również tak zwane metadane, w skład których wchodzi między innymi tag title oraz meta-description. Jest to nic innego, jak tytuł oraz krótki opis strony, który pojawi się bezpośrednio w wynikach wyszukiwania.

Na pierwszy rzut oka ich ustalenie nie jest niczym skomplikowanym, jednak w rzeczywistości należy zadbać o właściwe frazy kluczowe, których umieszczenie może być bardzo wymagające. Dlaczego? Zarówno tag title jak i meta-descripion mają bardzo ograniczone miejsce wobec znaków.

Koniecznie trzeba więc zadbać o przemyślany opis, który będzie w maksymalnym stopniu wyczerpywał temat danej podstrony. W innym przypadku – konkurencja może Cię prześcignąć.

Pozycjonowanie bloga – pozostałe porady

Zarówno pozycjonowanie stron internetowych, jak i blogów, posiada wiele cech wspólnych. Pod żadnym pozorem nie może zabraknąć wysokojakościowych backlinków oraz innych fundamentalnych działań związanych z SEO i SEM.

Proces pozycjonowania stron jest (niestety) bardzo skomplikowany, dlatego też możesz sobie nie poradzić z nim w pojedynkę. Znacznie lepiej na tym wyjdziesz, jeśli rozpoczniesz współpracę z profesjonalną agencją, która kompleksowo zadba o Twojego bloga.

Pamiętaj, że inwestycja w swoją stronę internetową jest w rzeczywistości inwestycją w samego siebie. W przyszłości Twoje działania na pewno zaowocują. Powodzenia!