Te narzędzia SEO musisz znać! Czy korzystasz z nich podczas pozycjonowania stron?

R

Tworzenie i pozycjonowanie stron na własną rękę jest karkołomnym zadaniem. Na całe szczęście powstało całe mnóstwo programów i narzędzi, których celem jest ułatwienie całego procesu. Chcesz poznać najważniejsze z nich? W poniższym artykule omawiamy narzędzia, które naszym zdaniem to istny „must-have”. Zapraszamy do zapoznania się.

Ustalanie słów kluczowych

Pomyśl o pierwszym kroku podczas pozycjonowania stron. Co Ci przyszło do głowy? Dla nas jest to odpowiednie ustalenie słów kluczowych. Należy znaleźć frazy, które użytkownicy najczęściej wpisują w wyszukiwarkę.

Jak jednak je ustalić? Tutaj z pomocą przychodzą poniższe programy:

Planer Słów Kluczowych Google Ads. To absolutny klasyk, program udostępniony przez Google samo w sobie. Korzystają z niego zarówno amatorzy, jak i zaprawieni w boju pozycjonerzy

SurferSEO. Narzędzie, którego nazwa jeszcze raz padnie w dzisiejszym poradniku. Znajdziesz w nim wiele przydatnych funkcji, a jedną z nich jest tak zwany „research słów kluczowych”

Audyt techniczny strony

Jeśli Twoja strona nie jest odpowiednio zoptymalizowana pod kątem prędkości działania i ogólnej funkcjonalności – jak najszybciej powinieneś to zmienić! Niedopracowana strona odstraszy nie tylko potencjalnych klientów, ale też algorytmy przeglądarki.

W jaki sposób sprawdzić, czy strona działa w odpowiedni sposób? Wypróbuj te narzędzia:

Screaming Frog SEO. Ten program kojarzy chyba każdy, kto jakkolwiek interesuje się optymalizacją stron internetowych. Za darmo możesz przetestować nawet 500 adresów URL, tak więc w przypadku mniej rozbudowanych witryn w zupełności wystarczy.

Ahrefs. Jeśli chodzi o te narzędzie: będziesz musiał opłacać miesięczny abonament. Jednak warto. Program ten pomaga w zrozumieniu raportu SEO poprzez wizualizację wszystkich danych.

Inne aspekty, które warto kontrolować

Oprócz ustalenia słów kluczowych i zoptymalizowania witryny pod kątem technicznym powinieneś zwracać uwagę na:

linki prowadzące do Twojej strony (tak zwane backlinki)

optymalizację treści SEO

analizę witryny pod kątem SERP

Oczywiście przykładów można wymieniać znacznie więcej, jednak to są absolutne podstawy. Z jakich narzędzi powinieneś wówczas korzystać?

Narzędzie „wiele w jednym”

Jeśli zależy Ci na kompleksowym pozycjonowaniu stron internetowych, a nie tylko pojedynczych sektorach, powinieneś rozważyć abonament w tak zwanym narzędziu „wiele w jednym”.

Zgodnie z wcześniejszą obietnicą, ponownie przytoczymy nazwę SurferSEO, który to udostępnia swoim użytkownikom wiele więcej użytecznych funkcji. Do przykładowych z nich zaliczamy:

wcześniej wspomniany przez nas „research słów kluczowych”

edytor treści online wraz z wygodnym wskaźnikiem poziomu treści

audyt witryny www

planowanie contentu / domeny

analizę SERP

Czy korzystanie z tego narzędzia to wszystko? Niestety nie – pozycjonowanie stron wymaga wielu lat doświadczenia i ogromnej wiedzy. Jeśli nie masz doświadczenia we wcześniej wymienionych przez nas obszarach – lepiej będzie, jeśli skorzystasz z pomocy profesjonalistów.