Tworzenie i pozycjonowanie stron na własną rękę jest karkołomnym zadaniem. Na całe szczęście powstało całe mnóstwo programów i narzędzi, których celem jest ułatwienie całego procesu. Chcesz poznać najważniejsze z nich? W poniższym artykule omawiamy narzędzia, które naszym zdaniem to istny „must-have”. Zapraszamy do zapoznania się.
Pomyśl o pierwszym kroku podczas pozycjonowania stron. Co Ci przyszło do głowy? Dla nas jest to odpowiednie ustalenie słów kluczowych. Należy znaleźć frazy, które użytkownicy najczęściej wpisują w wyszukiwarkę.
Jak jednak je ustalić? Tutaj z pomocą przychodzą poniższe programy:
– Planer Słów Kluczowych Google Ads. To absolutny klasyk, program udostępniony przez Google samo w sobie. Korzystają z niego zarówno amatorzy, jak i zaprawieni w boju pozycjonerzy
– SurferSEO. Narzędzie, którego nazwa jeszcze raz padnie w dzisiejszym poradniku. Znajdziesz w nim wiele przydatnych funkcji, a jedną z nich jest tak zwany „research słów kluczowych”
Jeśli Twoja strona nie jest odpowiednio zoptymalizowana pod kątem prędkości działania i ogólnej funkcjonalności – jak najszybciej powinieneś to zmienić! Niedopracowana strona odstraszy nie tylko potencjalnych klientów, ale też algorytmy przeglądarki.
W jaki sposób sprawdzić, czy strona działa w odpowiedni sposób? Wypróbuj te narzędzia:
– Screaming Frog SEO. Ten program kojarzy chyba każdy, kto jakkolwiek interesuje się optymalizacją stron internetowych. Za darmo możesz przetestować nawet 500 adresów URL, tak więc w przypadku mniej rozbudowanych witryn w zupełności wystarczy.
– Ahrefs. Jeśli chodzi o te narzędzie: będziesz musiał opłacać miesięczny abonament. Jednak warto. Program ten pomaga w zrozumieniu raportu SEO poprzez wizualizację wszystkich danych.
Oprócz ustalenia słów kluczowych i zoptymalizowania witryny pod kątem technicznym powinieneś zwracać uwagę na:
– linki prowadzące do Twojej strony (tak zwane backlinki)
– optymalizację treści SEO
– analizę witryny pod kątem SERP
Oczywiście przykładów można wymieniać znacznie więcej, jednak to są absolutne podstawy. Z jakich narzędzi powinieneś wówczas korzystać?
Jeśli zależy Ci na kompleksowym pozycjonowaniu stron internetowych, a nie tylko pojedynczych sektorach, powinieneś rozważyć abonament w tak zwanym narzędziu „wiele w jednym”.
Zgodnie z wcześniejszą obietnicą, ponownie przytoczymy nazwę SurferSEO, który to udostępnia swoim użytkownikom wiele więcej użytecznych funkcji. Do przykładowych z nich zaliczamy:
– wcześniej wspomniany przez nas „research słów kluczowych”
– edytor treści online wraz z wygodnym wskaźnikiem poziomu treści
– audyt witryny www
– planowanie contentu / domeny
– analizę SERP
Czy korzystanie z tego narzędzia to wszystko? Niestety nie – pozycjonowanie stron wymaga wielu lat doświadczenia i ogromnej wiedzy. Jeśli nie masz doświadczenia we wcześniej wymienionych przez nas obszarach – lepiej będzie, jeśli skorzystasz z pomocy profesjonalistów.